Geoblog.pl    Mario56    Podróże    Rzym i Watykan - 2009    Bazylika Santa Maria Maggiore

Bazylika Santa Maria Maggiore

Włochy
Włochy, Roma

Na ostatni dzień, pozostawiliśmy sobie szczególne miejsce. Miejsce najbliższe od naszego pensjonatu. Na końcu uliczki Via Daniele Manin znajduje się największy kościół Kultu Maryjnego na Świecie. Zgodnie z legendą papież Liberiusz i rzymianin Jan ujrzeli we śnie Matkę Boską, która powiedziała im, że w miejscu, w którym w środku lata spadnie śnieg, zostanie zbudowany kościół. W nocy z 4 na 5 sierpnia 352 wzgórze Eskwilińskie pokrył śnieg. Papież w obecności ludu rzymskiego wytyczył zarys przyszłego kościoła.
Trójnawowe wnętrze bazyliki ma długość 86,0 m. Posadzka ułożona z porfiru i marmuru to XII-wieczne dzieło kamieniarzy ze szkoły Cosmatich. Renesansowy sufit zaprojektowany przez Giuliano da Sangallo został ozdobiony złotem przywiezionym przez Krzysztofa Kolumba w pierwszym transporcie z Nowego Świata.
Należy wraz z bazylikami: św. Piotra na Watykanie, św. Jana na Lateranie i św. Pawła za Murami do bazylik papieskich (dawniej zwanych patriarchalnymi) Rzymu i Watykanu.

W jednej z uliczek obok Bazyliki dostrzegamy biało-czerwoną flagę. Bar Karolek zaprasza!